Avondfietsexcursie rugstreeppadden luisteren Waterland o.l.v. Edo Goverse & Geert Timmermans

De rugstreeppad is herkenbaar aan zijn gele rugstreep. Hieraan heeft hij ook zijn naam te danken. Maar ook karakteristiek is het geluid wat de rugstreeppad produceert. Het geluid is over grote afstand te horen en is een goede indicator voor de aanwezigheid van het dier. We gaan op de fiets ’s avonds Waterland in om aan de hand van de kooractiviteit (geluid) de aanwezigheid van de rugstreeppad in beeld te brengen. Mogelijk roepen ook de verschillende groene kikkersoorten.
De precieze startplek bij de Beemsterstraat wordt bij het aanmelden bekend gemaakt. We starten om 21.00 uur en einde excursie is ca. 23.00 uur.
Er is plek voor 15 personen. Deelnemers dienen zich per email (vissen.amfibieen.reptielen@amsterdam.knnv.nl) aan te melden. Onder slechte weersomstandigheden (regen) kunnen de excursieleiders besluiten om de excursie niet door te laten gaan.

Datum & tijd
do 2 mei 2024 van 21:00 tot 23:00