Busexcursie Voorne o.l.v. Rolf Roos, Jan Alewijn en anderen

Helaas kon de lezing van Rolf Roos in januari als voorbereiding voor deze busexcursie niet doorgaan. Hij begeleidt ons wel als gids voor een deel van de dag.
We zullen rond 9.30 aankomen bij Restaurant Aan Zee voor de gebruikelijke koffie met gebak. Rolf Roos zal zich bij ons voegen en alvast het een en ander vertellen. We gaan nog even de toren van het restaurant op om vandaar het hele gebied te overzien. Als de koffie op is gaan we op pad. Eerst nog even aan de zeekant kijken en dan door een gevarieerd duinlandschap waar Rolf ons op een paar punten over zal vertellen. Zijn hoofdthema is steeds ‘de “hele” natuur de laatste 150 jaar in relatie tot gebruik en beheer.’ Tot 13.00 uur blijft hij ons begeleiden. Rond die tijd houden wij een kleine lunchpauze.

Vanaf 13.30 gaan we verder. Hans op Den Dries van KNNV-Hollandse Delta heeft voor ons begeleiding van Jan Alewijn, boswachter van het Zuid-Hollands Landschap en drie vogelaars van de afdeling geregeld die ons verder meenemen door Voornes duin. Jan Alewijn is groot kenner van het gebied en de geschiedenis en tevens coördinator van de zoogdierenwerkgroep.

Aan het einde van de wandeling, kort of lang, is er gelegenheid tot toiletbezoek al dan niet met een verplichte consumptie. We houden het dan kort, want we vertrekken rond 17.00 uur om door te rijden voor de traditionele pannenkoekenmaaltijd. We verwachten om 21.00 uur terug te zijn op Sloterdijk. Neem zelf eten en drinken mee voor de lunch.
Voor degenen die het boek ‘Duinen en mensen Voorne’ graag willen kopen (aanrader!) is hier de mogelijkheid. Als u bij uw opgave aangeeft dat u het boek wil kopen en contant geld (€24,50) meeneemt dan komt het goed.

Opgeven per mail bij Carla Kuit: carlakuit@gmail.com. Als dat niet gaat dan telefonisch: 06-23234518. De opgave is pas geldig na overmaking van €37,50 als u lid bent van de KNNV of €42,50 voor niet-leden aan de penningmeester van de KNNV-Amsterdam. KNNV-leden van andere afdelingen zijn welkom.
N.B. als u van plan bent te komen, wilt u zich dan snel opgeven? Wij vragen dit omdat zich bij een vorige busexcursie aanvankelijk zo weinig mensen hadden opgegeven dat het tot een week voor de geplande datum onduidelijk was of de excursie wel door zou kunnen gaan.

Datum & tijd
za 25 mei 2024 van 8:00 tot 21:00